Shop Mobile More Submit  Join Login
Similarities by elektri-cute14 Similarities by elektri-cute14
Is it just me, or do they look almost exactly the same?
NO! They're the same person! My Atlas denial was wrong! :ohnoes:
I'm going to go cry now, my hopes of meeting the real atlas crushed. :cry:

ok so that was a little exagerated, but I feel so stupid for not seeing this earlier! :ohmygod:

Enjoy! I have got stop making motivational posters...
Add a Comment:
 
:iconchaoticmercy1:
ChaoticMercy1 Featured By Owner Oct 22, 2014
If you look at the corpses when the submarine explodes, you notice that they're all splicers and, listen to me on this one, FEMALE! He said he had a little boy, so why isn't there at least one GUY corpse there?
Reply
:iconmr-war:
Mr-War Featured By Owner Oct 12, 2013
What was your FIRST reaction when The submarine blew up and "Atlas" got all emotional? What did you feel?
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Oct 13, 2013  Student General Artist
I literally teared up and started crying. I'm not even joking. I was so devastated with him, and then when he was like "Head to Ryan's office and kill the son of a bitch." I was all, "FUCK YEAH! Let's GET EM!!!"


*spoiler*
then I was super pissed  when he told me that everything was a lie...
Reply
:iconmr-war:
Mr-War Featured By Owner Oct 13, 2013
What was your reaction when Fontaine mocks you in a whimpering sad voice about Moria and Patrick while laughing at your stupidity? 
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Oct 13, 2013  Student General Artist
Like I said, super pissed
Reply
:iconmr-war:
Mr-War Featured By Owner Oct 13, 2013
And what was your reaction when you found out that Andrew Ryan is the father of Jack Ryan?
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Oct 18, 2013  Student General Artist
Almost indifferent, sort of a "Oh, that makes sense. Ok." kind of reaction
Reply
:iconmr-war:
Mr-War Featured By Owner Oct 18, 2013

Yeah I was kinda surprised at first too. :P

 

What would you do if you live in Rapture? Before the city went to hell.

Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Oct 20, 2013  Student General Artist
I have no idea. I'd probably party all of the time. And splice up, let's be honest.
Reply
(1 Reply)
:iconmoonlightshadow8911:
Moonlightshadow8911 Featured By Owner Oct 13, 2012
Mein Gott! I just saw that from this! I cried when Atlas stopped being Atlas though. Atlas=hott, Fontaine=Ewwwwwwwwwww.
Reply
:iconiamthemarvelqueen:
iamthemarvelqueen Featured By Owner Jun 28, 2011  Hobbyist General Artist
I felt the exact same way when I finished the game!! D:
Seeing that Atlus was a bad guy broke my heart!!! Now that you
mention it though, I didn't notice they look the same either.
Reply
:iconplaneta-starlight:
Planeta-Starlight Featured By Owner May 28, 2011  Student Traditional Artist
They have the pointy ears of the devil!
Reply
:iconthefailmaster:
thefailmaster Featured By Owner May 24, 2011  Hobbyist Writer
hmm, they're actually the same guy though, right, in bioshock 2 I found an Audio diary in which Fontaine said he'd have to have time to perfect the Atlas voice?

I dunno, I haven't completed the first one yet, but they're both epic games
Reply
:iconcacklefrendly:
CackleFrendly Featured By Owner Apr 24, 2011
Heeeeey... They(is going for a swim) have pointy ears.
...Elfs?! :wtf:
Reply
:iconxpator:
XPator Featured By Owner Dec 13, 2010  Hobbyist General Artist
But... But... Atlas has a hole in his chin! He could have fooled anybody! :(

-lol joke aside, you're right. I never noticed that before since I was so hooked on the action and paying little to no attention to the speakers on the radio that I forgot to make the link.

I think they did talk about Fontaine who disguised himself as another man somewhere near the middle of the game... but heh can't recall exactly where...
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Dec 15, 2010  Student General Artist
yeah, he did get away with it. I remember the first time I played the game. I was so pissed off when he revealed himself. Like, REALLY pissed off. I get really into my video games...hehe
Reply
:iconxpator:
XPator Featured By Owner Dec 15, 2010  Hobbyist General Artist
loll My reaction was a bit more like

Take that, Splicer! Oh another one! What? Atlas is Fontaine? Oh another Splicer!! Gonna Wrench your arse! Hey wait...

Then again, I thought the guy changed quite alot when you finally met with Tenenbaum and got your command thingie removed. Not his appearance, but his attitude. Like "heh now I don't care about you would you kindly die. I'm evil now. yeah."

Most games tend to get me involved in the plot quite quickly... when it's not dumb as a toothbrush, that is.
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Dec 15, 2010  Student General Artist
Yeah, I'm a firm believer that the game plot it the most important part of the game.
Reply
:iconxpator:
XPator Featured By Owner Dec 16, 2010  Hobbyist General Artist
loll some developers tend to forget about that XD
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Dec 16, 2010  Student General Artist
Seriously, some video games are just mindless killing, while sometimes that is fun and relaxing I like to have a story to go by.
Reply
:iconxpator:
XPator Featured By Owner Dec 16, 2010  Hobbyist General Artist
Sure, that's where it all started after all XD
Reply
:iconannaannamarie:
AnnaAnnaMarie Featured By Owner Oct 2, 2010
God, I feel like an even bigger idiot now.... However, in defense, the audio diary pictures are very small!
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Oct 3, 2010  Student General Artist
Yeah yeah yeah, that's what they ALL say...

hehe JK it really is hard to tell. :D
Reply
:iconarkeresia:
Arkeresia Featured By Owner Jul 6, 2010  Student Digital Artist
Aww, I felt SO betrayed! Even though I knew before I played the game that Atlas and Fontaine were the same person, I still felt insulted! Lol!

I think it's the lips and the slight difference in the eyes that is very fooling. And the hair, of course. :lol:
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Jul 6, 2010  Student General Artist
Me too! I never expected it, and when it happened I had to turn off the game and take a break because I was so dumbfounded and pissed off. It's kinda funny actually. ^^;

I think the eyes have that same droopy look, the ears are kind of pointy, and the basic head shape is the same. The hair and cleft chin can really throw you off though.
Reply
:iconarkeresia:
Arkeresia Featured By Owner Jul 6, 2010  Student Digital Artist
Lol, awwwwww I know, Atlas was my lil' baby! The Irishness was just too adorable!

Yepyep, his ears are proper pointy, woah, never noticed that. The game really disguised his identity well... :XD:
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Jul 6, 2010  Student General Artist
Mine too! I would sit and play radio messages over and over again just to hear his voice! Now when Fontaine talks in his real voice I can't take him seriously. He kinda sounds like a guido or whatever you call them.
Reply
:iconarkeresia:
Arkeresia Featured By Owner Jul 6, 2010  Student Digital Artist
Pfffft, he does sound very much like a swindler ;) I love both the voices though, Fontaine's drawl is just kinda addictive to listen to :love:
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Jul 6, 2010  Student General Artist
hehehehe :D
Reply
:iconcookiepenguin:
CookiePenguin Featured By Owner May 10, 2010
Atlas/Fontaine has pointy ears. So in truth, he is actualy an elf.
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner May 10, 2010  Student General Artist
:ohnoes: GASP! I can't believe I didn't think of it before! Maybe THAT'S why he's such a jerk! :D
Reply
:iconcookiepenguin:
CookiePenguin Featured By Owner May 23, 2010
Probaly! :o
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner May 27, 2010  Student General Artist
Haha yea he probably went to steinman right before he went crazy! Lol
Reply
:iconcookiepenguin:
CookiePenguin Featured By Owner May 31, 2010
lols! Yea.
Reply
:iconbioshockmari:
BioshockMari Featured By Owner Apr 20, 2010
Yep, it was the same person. He had reconstructive surgery and changed his looks. Remember his diary where he talks about changing his looks and everything?
Reply
:iconcookiepenguin:
CookiePenguin Featured By Owner May 23, 2010
What are that diary named? Because I can't find it due to my bad memory. xD
Reply
:iconbioshockmari:
BioshockMari Featured By Owner Jun 15, 2010
It's called 'The Longest Con'. "Frank Fontaine: Never play a man for the short con when you can play 'em for the long one. Atlas is the longest con of all. Ryan wanted Frank Fontaine dead, I just gave him what he wanted. As Atlas, I got a new face, a clean record, and a fresh start. Now it's time to take back Rapture and -

Diane McClintock: ...Ryan did. I can't wait to tell Atlas. He'll be so pleased...

Frank Fontaine (Using Atlas' voice): Uhh, Miss McClintock... what are you doing here? Let me just... (Back to normal voice) turn this off..."
Reply
:iconcookiepenguin:
CookiePenguin Featured By Owner Jun 15, 2010
I love that diary ^_^ But I never managed to find it. I looked and looked but.. meh.
Reply
:iconbioshockmari:
BioshockMari Featured By Owner Jun 17, 2010
It's in Fontaine's apartment. It's found on Diane's body, I believe. Or in that area.
Reply
:iconcookiepenguin:
CookiePenguin Featured By Owner Jun 17, 2010
Ahh yeah. Poor Diane. :I
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Apr 20, 2010  Student General Artist
Oh yea! I do remember that one. I just feel stupid i never made the connection with the pics. :D
Reply
:iconbioshockmari:
BioshockMari Featured By Owner Apr 29, 2010
Ah, hehe.
Reply
:iconbioshockfan7:
BIOSHOCKFAN7 Featured By Owner Apr 19, 2010
i dont see it
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Apr 19, 2010  Student General Artist
same pointed ears, same eye shape, same round head
Reply
:icondubious44444:
Dubious44444 Featured By Owner Apr 14, 2010   Traditional Artist
Nah its hard to tell because of the nasal structure,the dents in his chin and upper lip areas and his eyebrows look different.
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Apr 14, 2010  Student General Artist
well you have to remember, fontaine has aged a bit when he had his "Atlas" picture taken. So after he faked his death, he probably grew out his hair and shaved his moustachhe to disguise himself. The cleft chin probably becam more apparent due to his aging. I think the similar head, eye, and ear shape give it away.
Reply
:iconcookiepenguin:
CookiePenguin Featured By Owner May 23, 2010
Maybe he used botox for the chin. Idk. O gawd.
Reply
:icondubious44444:
Dubious44444 Featured By Owner Apr 14, 2010   Traditional Artist
orrrr... maybe he faked his picture! like for a rapture dating site! XD i crack me up
Reply
:iconelektri-cute14:
elektri-cute14 Featured By Owner Apr 15, 2010  Student General Artist
yea! maybe he really wanted tenenbaum fo something....else. :D
Reply
:icondubious44444:
Dubious44444 Featured By Owner Apr 16, 2010   Traditional Artist
LETS MAKE LIL SISTERSSSS KRAUT!!!
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
April 10, 2010
Image Size
69.3 KB
Resolution
750×600
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,136
Favourites
62 (who?)
Comments
128
Downloads
19
×